Tuesday 4 July 2017

Ocbc Online Trading Fees


Se ligar para o estrangeiro, ligue para 65 6363 3333. Para clientes da Premier Banking, ligue para 1800-PREMIER (773 6437) ou, se ligar do exterior, ligue para 65 6530 5930. Para clientes Plus, ligue para 6820 2020 ou, se ligar Do exterior, por favor disque 65 6820 2020. 1: Eu estou tendo problemas log em Internet Banking. O que devo fazer Se você estiver se conectando usando uma rede local (LAN), verifique se ela permite transações seguras através da Internet. Limpe o cache e tente novamente. 2: Qual é o meu código de acesso Quando você se inscreveu para o Internet Banking, nós demos a você um código de acesso composto de números. Você precisa que, juntamente com o seu PIN, para fazer logon. 3: Posso alterar o meu código de acesso Certo Basta fazer login no Internet Banking e selecione Alterar Código de Acesso no Serviço de Atendimento ao Cliente. Digite seu novo código de acesso - que deve ter de 6 a 14 letras e / ou números - e, em seguida, confirme. 4: O que acontece se eu esqueci meu código de acesso Basta ligar para 6363 3333 (ou 65 6363 3333 do exterior) e vamos ajudá-lo. 5: Como faço para entrar no Internet / Mobile Banking Ir para esta página internet. ocbc / internet-banking /. Digite seu código de acesso e PIN (que nós demos quando você se inscreveu). Você será então solicitado para uma senha única (OTP). Isso será dado a você de uma de duas maneiras, dependendo do que você escolheu quando se inscreveu: SMS: Insira o OTP enviado para o seu telefone celular. Se você escolheu esta opção, nós a teríamos enviado por e-mail.) Comparação de taxas de corretagem de negociação on-line (correto em 03 de dezembro de 2010) Comissão mínima por negociação para negociação on-line: SGD25 ( DBS Vickers 0.28 para 50K e abaixo de 0.22 para 50K a 100K 0.18 para amt acima de 100k Valores OCBC 0.275 para 50K e abaixo 0.275 para 50K a 100K 0.20 para amt acima de 100k CIMB 0.275 para 50K e abaixo 0.22 para 50K a 100K 0.18 para amt acima de 100k Valores DMG 0.275 para 50K e abaixo de 0.22 para 50K a 100K 0.18 para amt acima de 100k LIM Tan 0.28 para 50K e abaixo de 0.22 para 50K a 100K 0.18 para amt acima de 100k Phillip Securities (POEMS) 0.28 para 50K e abaixo de 0.22 Para 50K a 100K 0.18 para amt acima de 100k Corretoras que ofereceram CFD que negociam Kim Eng se chamando do ultramar, discar 65 6363 3333. Para clientes de Premier Banking, por favor chamada 1800-PREMIER (773 6437) ou, se chamando do ultramar, discar por favor 65 6530 5930. Para clientes Plus, ligue para 6820 2020 ou, se ligar do exterior, disque 65 6820 2020. 1: O que é este serviço sobre Aplicar para OCBC Online Banking preenchendo o formulário abaixo. Se você já for um usuário existente, poderá executar um PIN Reset aqui. Não mais visita de filial e tudo isso poderia ser feito on-line em seu próprio conforto. No entanto, você deve ter um número de celular que está registrado conosco antes de poder prosseguir com este Se não, visite uma de nossas filiais ou ligue para 1800-363-3333. 2: Por que devo usar a OCBC Online Banking A OCBC Online Banking é um serviço de 24 horas. Você pode executar transações bancárias a partir de qualquer computador com um navegador e uma conexão com a Internet, tudo conforme sua conveniência. 3: O que custa usar a OCBC Online Banking Online Banking, como qualquer um dos nossos outros serviços bancários eletrônicos, é gratuito. No entanto, serão aplicadas taxas de transação padrão para alguns serviços, tais como Parar Pagamento de Cheques e Transferência de Fundos sem êxito para outro banco. 4: Quem pode se inscrever para a OCBC Online Banking Para solicitar a OCBC Online Banking, você precisará ter pelo menos uma das seguintes contas OCBC: Conta de Poupança Conta Corrente Conta de Câmbio de Moeda Estrangeira Conta de Câmbio de Moeda Estrangeira ) Conta OU se você for um titular de cartão principal existente do Cartão de Crédito OCBC. Bem-vindo à OCBC Internet Banking, 18 Jul 2016 11:27 AM Estes termos e condições regulam o uso pelo Cliente do Serviço de Banca Telefônica OCBC, do Serviço ATM OCBC, do Serviço OCLC eAlerts e / ou do Serviço de Banca pela Internet OCBC (coletivamente, os Termos e Condições ). 1. Serviço de Banca Telefónica da OCBC 1.1 Quando o Cliente solicitar que o Serviço de Banca Telefónica da OCBC seja disponibilizado para a operação de qualquer Conta, o Banco poderá fazê-lo no Banco, que o Banco notificará ao Cliente. O Cliente concorda que o Serviço de Banca Telefónica da OCBC será estendido ao Cliente de acordo com estes Termos e Condições ou com outros termos e condições que o Banco possa notificar ao Cliente de tempos em tempos. 1.2 O Cliente não revelará a Palavra-Chave Vocal, o Código de Telefone e / ou o T-PIN a qualquer outra parte e tomará todas as medidas necessárias para impedir a divulgação da Palavra-Chave Vocal, Código de Telefone e / ou T-PIN a qualquer outra parte. O Cliente deverá manter a Palavra-passe Vocal segura e não deverá permitir que a Palavra-passe Vocal seja utilizada por qualquer outra parte de forma alguma. Sem limitação à generalidade do acima, o Cliente não deve gravar ou permitir a gravação da Palavra-chave Vocal de forma alguma para permitir que outra parte use a Palavra-chave Vocal. Além disso, o Cliente deve tomar todas as medidas necessárias para impedir a gravação ou uso da senha vocal por qualquer outra parte. No caso da Password Vocal do Cliente, o Cliente deve notificar imediatamente o Banco. 1.3 O Cliente autoriza o Banco a aceitar, seguir e cumprir todas as instruções quando identificadas pelo recebimento do Cliente, não obstante qualquer erro, fraude, falsificação, falta de clareza ou mal-entendido com relação aos termos de tais instruções. O Banco terá direito, mas não será obrigado a verificar quaisquer instruções dadas através do Serviço de Banca Telefónica da OCBC, telefonando para trás ou por qualquer outro meio. 1.4 O Cliente concorda com as instruções do Banco. 1.5 O Cliente pode alterar a utilização do Cliente a partir daí será regido por estes Termos e Condições. Ao selecionar um T-PIN substituto, o Cliente deve abster-se de selecionar qualquer série de números consecutivos ou iguais ou semelhantes ou qualquer série de números que possam ser facilmente identificáveis ​​ou verificáveis ​​com o Cliente. 1.6 O Banco terá direito, a qualquer momento e sem aviso prévio, à Senha Vocal do Banco, ao Código de Telefone e / ou ao T-PIN e / ou retirar, restringir, suspender, modificar ou modificar o Serviço Bancário Telefónico da OCBC (em todo ou em parte) E sem dar qualquer razão para isso e o Banco não será responsável perante o Cliente por qualquer perda ou dano como resultado disso. 1.7 O Cliente será totalmente responsável por todas as transações realizadas usando o Serviço de Banca Telefônica da OCBC e identificadas pelo registro de transações do Cliente. Todas as transações decorrentes do uso do Serviço de Banca Telefônica da OCBC para operar a (s) Conta (s) Conjunta (s) designada (s) serão vinculativas para todos os detentores da Conta Conjunta. 2.1 O Serviço ATM da OCBC permite ao Cliente ter acesso à (s) Conta (s) e / ou efectuar várias transacções bancárias (que podem incluir, sem limitação, a retirada e depósito de fundos, pagamentos de facturas e actualização de dados) Máquinas de depósito automático, caixas automáticos, máquinas multifuncionais e / ou qualquer outro equipamento que o Banco possa designar para tais fins (cada um) que o Banco notificará ao Cliente. O Cliente concorda que o Serviço ATM da OCBC será estendido ao Cliente de acordo com estes Termos e Condições ou com outros termos e condições que o Banco possa notificar ao Cliente de tempos em tempos. 2.2 O Cliente não deve revelar o ATM-PIN do Cliente. 2.3 O Cliente autoriza o Banco a aceitar, seguir e agir de acordo com todas as instruções quando identificadas pelo recebimento do Cliente, não obstante qualquer erro, fraude, falsificação, falta de clareza ou mal-entendido em relação a tais instruções. 2.4 O Cliente pode alterar o uso do Cliente a partir do mesmo será regido por estes Termos e Condições. Ao selecionar um substituto ATM-PIN, o Cliente deve abster-se de selecionar qualquer série de números consecutivos ou mesmo ou similar ou qualquer série de números que podem facilmente ser determináveis ​​ou identificáveis ​​com o Cliente. 2.5 O Cartão ATM deverá continuar a ser o pedido do Banco ou quando o Cliente deixar de necessitar deste Serviço. O cartão ATM não é transferível e só pode ser utilizado pelo cliente. 2.6 O Banco terá o direito, a seu exclusivo critério, de cancelar, retirar, restringir, suspender, modificar ou modificar o uso, recursos e / ou instalações do Serviço ATM da OCBC (incluindo, sem limitações, o Cartão ATM eo PIN ATM) Seja em todo ou em parte) em qualquer momento de tempos em tempos sem aviso prévio e sem dar qualquer razão para isso eo Banco não será responsável perante o Cliente por qualquer perda ou dano em conseqüência disso. 2.7 O Cliente é totalmente responsável por todas as transações realizadas através do Serviço ATM da OCBC (seja ou não usando o Cartão ATM ou o registro de transações do Cliente) Todas as transações decorrentes do uso do Serviço ATM da OCBC para operar a (s) Conta ) Será obrigatório para todos os titulares das Contas Conjuntas 2.8 O Cliente concorda que o Banco não será responsável por qualquer perda ou dano que o Cliente possa sofrer como resultado da utilização ou falha do Cliente na obtenção do ATM da OCBC (Incluindo, sem limitação, qualquer retirada, depósito ou transferência de fundos sem êxito, pagamento ou qualquer falha no acesso à (s) Conta (s)). Em especial, o Banco não será responsável se o Cartão ATM não for honrado ou se o O Serviço de ATM da OCBC não está disponível, limitado ou afetado de qualquer forma, por qualquer motivo, incluindo poder ou outra falha. Sem prejuízo da generalidade do acima exposto, o Banco pode impor um limite diário do montante que o Banco possa determinar de tempos em tempos Sem aviso ao Cliente sobre o montante total máximo que pode ser retirado ou transferido da (s) Conta (s) usando o Cartão ATM durante qualquer dia ou outro período, conforme determinado pelo Banco de tempos em tempos. 2.9 O Cliente aceita a determinação do Banco do valor real (se houver) depositado ou pago será conclusivo e obrigatório para o Cliente. 2.10 O Cliente não deve usar ou tentar usar o Serviço de ATM da OCBC para retirar ou transferir fundos da (s) Conta (s), a menos que o saldo disponível nas Contas seja suficiente para esse fim. 2.11 O Cliente autoriza a recolha, armazenamento, comunicação e processamento das informações de saldo da Conta por qualquer meio necessário para que o Banco mantenha registos de transacções e contabilidade adequados e para a libertação, transmissão e retenção pelos prestadores de serviços de Os detalhes da (s) Conta (s), ATM-PIN, informações de transações e outras informações para permitir ao Cliente a utilização do Serviço ATM OCBC em um ATM ou ponto de venda (seja em Cingapura ou em outro lugar). 2A. Serviço ATM OCBC (com efeitos a partir de 31 de janeiro de 2014) 2A.1 O Cliente está ciente de que o cartão ATM é fornecido com a facilidade de valor armazenado FlashPay do NETS mantida e operada pela Network for Electronic Transfers (Singapore) Ptd Ltd. 2A.2 O Cliente concorda Dar ao Banco permissão para compartilhar informações sobre o Cliente ou a conta do Cliente, conforme considerado apropriado para o NETS, outras pessoas que possam ser necessárias para o uso da facilidade de valor armazenado. 2A.3 O Cliente concorda e usará o cartão ATM de acordo com os termos dos Termos e Condições do NETS que Governam o Uso do NETS FlashPay (disponível nas redes. sg). 3. Serviço de Banca pela Internet OCBC 3.1 O Serviço de Banca pela Internet da OCBC (que inclui, sem limitação, os serviços de banca móvel da OCBC, por qualquer nome designado e atualmente conhecido como Serviço de Banca Móvel da OCBC, mas não inclui os serviços bancários por telefone da OCBC, Qualquer nome designado e atualmente conhecido como Serviço de Banca Telefônica da OCBC), permite ao Cliente ter acesso à (s) Conta (s) e / ou efetuar certas operações bancárias e / ou outras (incluindo, sem limitação, a transmissão de instruções ao Banco, Transferência de fundos, pagamentos de facturas) através de meios electrónicos através do uso de computadores pessoais ou de outros dispositivos de acesso (incluindo, sem limitação, telemóveis, televisões e aparelhos electrónicos) (s ICode, IPIN e (se aplicável a tal Cliente) Terminal O Cliente concorda que o Serviço Bancário pela Internet da OCBC será estendido ao Cliente de acordo com estes Termos e Condições ou com outros termos e condições que o Banco possa notificar ao Cliente de tempos em tempos. 3.2 O cliente não deve revelar o cliente s ICode e / ou IPIN é divulgado ou descoberto por qualquer outra parte, o cliente deve mudar imediatamente o mesmo. O Cliente concorda e reconhece que a Conta, a transação ou outras informações confidenciais do Cliente podem ser visualizadas em determinados Terminais de Cliente a partir do momento em que o Cliente acessou o Serviço de Banca pela Internet da OCBC até que o Cliente descontinue acesso ou exclua essas informações do Terminal de Clientes. O Cliente deverá tomar as precauções necessárias para garantir que a Conta, a transação ou outras informações confidenciais do Cliente não sejam visíveis por terceiros não autorizados (como não deixar os Terminais do Cliente desacompanhados). O Banco não será responsável por qualquer acesso não autorizado à sua conta, transação ou outras informações confidenciais por terceiros. 3.3 O Cliente concorda e reconhece que qualquer uso ou acesso ao Serviço de Internet Banking da OCBC referente a, e quaisquer instruções identificadas pelo, consentimento adicional do Cliente e sem qualquer referência ou aviso adicional. O Banco terá direito, mas não será obrigado a verificar quaisquer instruções dadas através do Serviço de Internet Banking da OCBC por meios on-line ou por telefone. 3.4 O Cliente pode alterar a utilização do Cliente a partir daí, será regida por estes Termos e Condições. Ao selecionar um ICode substituto e / ou IPIN, o Cliente deve abster-se de selecionar qualquer série de números ou alfabetos consecutivos ou iguais ou similares ou qualquer série de números ou alfabetos que possam ser facilmente identificáveis ​​ou verificáveis ​​com o Cliente. 3.5 O Banco terá direito ao ICode do Banco e / ou IPIN e / ou retirar, restringir, suspender, modificar ou modificar o Serviço de Internet Banking da OCBC (total ou parcialmente) e / ou o (s) modo (s) (S) ou canal (es) disponível (s) para acessar o Serviço de Banca pela Internet da OCBC a qualquer momento sem aviso prévio e sem dar qualquer razão para isso e o Banco não será responsável perante o Cliente por qualquer perda ou dano como resultado disso. 3.6 O Cliente será inteiramente responsável por todas as transações realizadas usando o Serviço de Banca pela Internet da OCBC e atribuíveis ao registro de transações do Cliente. Todas as transações decorrentes do uso do Serviço de Internet Banking da OCBC para operar uma Conta Conjunta designada serão vinculativas para todos os detentores das Contas Conjuntas (se tais transações executadas usando o Serviço de Internet Banking da OCBC foram autorizadas por qualquer ou todas as Joint Titulares de contas ou não). 3.7 O Cliente é responsável pela obtenção e utilização do software e / ou equipamento necessários para obter acesso ao Serviço de Banca pela Internet da OCBC, a critério absoluto do Cliente para atualizar, modificar ou alterar o site ou qualquer software (incluindo aplicações móveis Ou outros aplicativos) usados ​​para acessar o Serviço de Banca pela Internet da OCBC a qualquer momento sem aviso prévio e sem dar qualquer razão para isso. O Banco reserva-se o direito de não suportar qualquer versão anterior do software. O Cliente será o único responsável e responsável por todas as perdas e consequências decorrentes ou em conexão com qualquer falha do Cliente em cumprir qualquer das condições acima. Sem prejuízo da generalidade do acima exposto, se o Cliente deixar de atualizar o software relevante ou usar a versão aprimorada do software, o Banco não será responsável pelas consequências resultantes. 3.8 O Cliente não deve usar o correio eletrônico para enviar ou dar instruções ou instruções ao Banco. O Banco pode, mas não será de modo algum obrigado a, agir em quaisquer instruções ou instruções de correio eletrônico, a seu exclusivo critério. 3.9 O Cliente aceita os registros de transações do Banco como conclusivos e obrigatórios para todos os fins. 3.10 O Cliente reconhece que todos os direitos de propriedade relativos e relacionados ao Serviço de Banca pela Internet da OCBC (incluindo, sem limitação, o site da OCBC) e todas as suas atualizações, incluindo, sem limitação, direitos de marca, direitos de patente e direitos autorais, E continuam a ser investidos no Banco. 3.11 O Cliente entende que o site de acesso ao Serviço Bancário pela Internet da OCBC pode conter links para sites controlados ou oferecidos por terceiros ou permitir o acesso a sites controlados ou oferecidos por terceiros. O Banco renuncia a responsabilidade por quaisquer informações, materiais, produtos ou serviços publicados ou oferecidos em qualquer um desses sites de terceiros. Ao criar um link ou habilitar o acesso a esses sites de terceiros, o Banco não endossa ou recomenda qualquer produto ou serviço oferecido ou informações contidas nesses sites ou informações fornecidas por esses terceiros (incluindo mas não limitado a cotações de ações E taxas de câmbio) nem é o Banco responsável por qualquer falha de produtos ou serviços oferecidos ou anunciados em qualquer um desses sites de terceiros. 3.12 O Cliente concorda que o Banco concedeu ao Cliente apenas uma licença não exclusiva para utilizar o software relacionado com o Serviço de Banca pela Internet OCBC. Isso permite que o Cliente use esse software apenas para os fins a que se destina, conforme disposto abaixo. O Cliente não deve desmontar, descompilar, copiar, modificar ou fazer engenharia reversa de qualquer software. Embora o Banco utilize esforços razoáveis ​​para garantir que o Serviço de Banca pela Internet da OCBC é seguro e não pode ser acessado por terceiros não autorizados, o Banco não garante a segurança ou confidencialidade de qualquer informação transmitida através do Serviço de Internet Banking da OCBC ou qualquer serviço de Internet relevante fornecedor. 3.13 O Cliente autoriza a coleta, o armazenamento, a comunicação e o processamento de qualquer informação de saldo da Conta por qualquer meio necessário para que o Banco mantenha os registros de transações e contas apropriados e para a liberação, transmissão e retenção pelos Prestadores de serviços de informações sobre a (s) Conta (s), a utilização pelo Cliente do Serviço de Internet Banking da OCBC (em Singapura ou em qualquer outro lugar). 3A. Dispositivos de Segurança e Códigos de Segurança 3A.1 Nestes Termos e Condições: (a) e (b) significa qualquer dispositivo designado pelo Banco, a qualquer momento e de vez em quando, a seu exclusivo critério, para uso pelo Cliente para gerar E / ou receber Códigos de Segurança. 3A.2 O Cliente deve cumprir todos os requisitos, instruções e especificações relativas aos Dispositivos de Segurança. Códigos de Segurança e / ou Terminais de Cliente (incluindo, sem limitação, quaisquer procedimentos de registro e ativação) que possam ser prescritos pelo Banco a qualquer momento e de tempos em tempos, a seu exclusivo critério. Sem prejuízo da generalidade do acima exposto, o Cliente não deverá em nenhum momento (i) ativar ou tentar ativar ou registrar um Dispositivo de Segurança emitido a outra pessoa para o Cliente, ou (ii) permitir que um Dispositivo de Segurança emitido ao Cliente Ser ativado ou registrado para o ICode de outra pessoa. 3A.3 O Cliente não deve revelar o Código de Segurança do Cliente a qualquer outra parte. O Cliente não poderá em nenhum momento e em circunstância alguma permitir que qualquer Dispositivo de Segurança emitido ao Cliente caia na posse ou sob o controle de qualquer outra pessoa. O Cliente será o único responsável e responsável por todas as perdas e consequências decorrentes ou em conexão com qualquer falha do Cliente em cumprir qualquer das condições acima. 3A.4 O Cliente deverá notificar imediatamente o Banco (i) se um Dispositivo de Segurança emitido ao Cliente se perder ou deixar de funcionar como pretendido, (ii) se o Cliente tiver qualquer conhecimento ou motivo para suspeitar que a segurança ou confidencialidade de qualquer Código ou Dispositivo de Segurança ou Terminal de Cliente utilizado pelo Cliente para a geração e / ou recepção de Códigos de Segurança foi comprometido ou se houve uso não autorizado de qualquer Código de Segurança ou Dispositivo de Segurança ou tal Terminal de Cliente ou (iii) de qualquer perda , Roubo, substituição e / ou alteração do número, conforme o caso, de qualquer telemóvel ou outro terminal de cliente ou outro dispositivo (consoante o caso) utilizado pelo cliente para a geração e / ou recepção de códigos de segurança. O Cliente será o único responsável e responsável por todas as perdas e consequências decorrentes ou em conexão com qualquer falha do Cliente em cumprir qualquer das condições acima. 3A.5 Quando um Dispositivo de Segurança emitido para o Cliente não funcionar adequadamente, o Banco não funcionar adequadamente. Quando um Dispositivo de Segurança é perdido pelo Cliente, o Banco pode substituí-lo mediante pagamento pelo Cliente de uma taxa que será determinada pelo Banco, a seu exclusivo critério. 3A.6 Os dispositivos de segurança e os códigos de segurança são fornecidos numa base. O Banco não terá qualquer responsabilidade em relação a qualquer Dispositivo de Segurança. Código de Segurança ou outro dispositivo ou canal de entrega designado pelo Banco para utilização na geração, entrega e / ou recebimento de Códigos de Segurança, incluindo, sem limitação, responsabilidade por violação de qualquer termo implícito quanto à qualidade satisfatória, comerciabilidade ou aptidão para fins e qualquer Perda ou danos sofridos ou sofridos decorrentes de qualquer falha do Cliente para manter seguro e / ou usar o Dispositivo de Segurança, Terminal de Cliente ou outro dispositivo de acordo com quaisquer instruções e outros termos do Banco. Nenhuma garantia de qualquer tipo, implícita, expressa ou estatutária, incluindo, mas não se limitando a, garantias de não violação de direitos de terceiros, título, comerciabilidade, qualidade satisfatória ou adequação a um propósito específico, é dada em conjunto com os Dispositivos de Segurança, Códigos de Segurança ou outro dispositivo ou canal de distribuição designado pelo Banco para utilização para a geração, entrega e / ou recebimento de Códigos de Segurança. 3A.7 O Banco terá o direito, a seu exclusivo critério e em qualquer momento de vez em quando, de cancelar sem aviso prévio o uso ou exigir a substituição ou modificação de qualquer Dispositivo de Segurança, Terminal de Cliente ou outro dispositivo ou canal de entrega designado por O Banco para uso para a geração, entrega e / ou recepção de Códigos de Segurança sem dar qualquer razão para isso eo Banco não será responsável perante o Cliente por qualquer perda ou dano como resultado disso. 3A.8 Todos os Dispositivos de Segurança fornecidos ao Cliente são e continuarão a ser propriedade da OCBC Bank eo Cliente deverá devolver todos os Dispositivos de Segurança prontamente, mediante solicitação do Banco OCBC ou cancelamento ou rescisão do Serviço de Internet Banking da OCBC. Dispositivos de segurança não devem ser alterados, manipulados, desmontados ou de qualquer forma copiados ou modificados, e não devem ser tratados ou explorados de qualquer forma. 3A.9 Não obstante qualquer outro acordo em contrário, o Cliente autoriza o Banco a divulgar qualquer informação relativa ao Cliente ou às subsidiárias, sucursais, agentes, correspondentes, agências e escritórios de representação do Cliente que tenha um objectivo comercial legítimo para a obtenção Tais como, sem limitação, oferecer produtos ou serviços do Cliente envolvendo o uso de qualquer Dispositivo de Segurança ou Código de Segurança. 3B. Serviço de Notificação de Alerta OCBC 3B.1 O Banco, a seu critério, pode fornecer o Serviço de Notificação de Alerta OCBC (que inclui, sem limitação, o Serviço OCLC eAlerts (ou qualquer nome que lhe seja designado no futuro) por correio eletrônico, fac-símile, SMS ou Os demais meios que o Banco considere apropriados 3B.2 O escopo e as características do Serviço de Notificação de Alerta OCBC serão determinados ou especificados periodicamente pelo Banco O Banco terá o direito de modificar, expandir ou reduzir o OCBC Notificação de Alerta a qualquer momento e de tempos em tempos, sem aviso prévio, conforme o Banco considere adequado, sem atribuir qualquer razão, portanto 3B.3 Qualquer notificação fornecida pelo Banco sob o Serviço de Notificação de Alerta da OCBC deverá ser transmitida ou disponibilizada ao Cliente 3B.4 O Banco pode contratar com um ou mais terceiros para fornecer, manter ou hospedar o Serviço de Notificação de Alerta da OCBC. O Cliente reconhece que, ao fornecer o Serviço de Notificação de Alerta da OCBC, O Banco terá de liberar e transmitir o controle do Cliente e concorda que o Banco não terá nenhuma responsabilidade ou responsabilidade por tal armazenamento. 3B.5 Considera-se que uma notificação ao abrigo do Serviço de Notificação de Alerta OCBC é enviada pelo Banco aquando da transmissão da notificação pelo terceiro às informações de contacto designadas pelo Cliente para efeitos do Serviço de Notificação de Alerta OCBC, independentemente de Se tal notificação é efectivamente recebida pelo Cliente. O Banco não garante o recebimento de qualquer notificação sob o Serviço de Notificação de Alerta OCBC pelo Cliente e o Cliente entende e aceita que o próprio risco do Cliente. 3B.6 O Cliente deverá notificar imediatamente o Banco de qualquer alteração nas suas informações de contacto designadas pelo Cliente para os fins do Serviço de Notificação de Alerta OCBC. Caso o Cliente não informe o Banco de tal alteração, o Banco não será responsável por qualquer perda, dano ou outras conseqüências que o Cliente possa sofrer como resultado de qualquer notificação enviada aos registros do Cliente. 3B.7 Todas as referências a uma hora do dia em qualquer notificação enviada pelo Banco sob o Serviço de Notificação de Alerta OCBC são para o horário de Cingapura (a menos que o Banco especifique o contrário). 3B.8 Todas as notificações no âmbito do Serviço de Notificação de Alerta OCBC serão do Banco ao Cliente e o Cliente nunca deverá tentar comunicar com o Banco através de qualquer comunicação ao número de contacto do remetente, endereço ou outros dados que possam ser indicados Sobre a notificação. 3B.9 O Cliente concorda que o Banco, seus diretores, executivos, funcionários e agentes não serão responsáveis ​​por quaisquer perdas ou danos, incluindo honorários legais, que possam surgir, direta ou indiretamente, no todo ou em parte, de: (a) (B) qualquer conteúdo impreciso ou incompleto em uma notificação sob o Serviço de Notificação de Alerta do OCBC ou (c) a dependência do Cliente sobre o uso do Serviço de Notificação de Alerta do OCBC ou Das informações fornecidas em uma notificação sob o Serviço de Notificação de Alerta OCBC para qualquer finalidade. 3C. Garantia de Segurança Online da OCBC 3C.1 Sem qualquer admissão de responsabilidade sob qualquer outra disposição destes Termos e Condições, o Banco garante um reembolso total de qualquer dinheiro transferido da Conta de um Cliente através do Serviço de Banca pela Internet da OCBC e da OCBC Mobile Banking Serviço, devido à fraude on-line perpetrada por meio de software malicioso ou vírus, sujeito a esta Cláusula 3C (a Garantia). 3C.2 O Cliente só pode fazer uma reclamação ao Banco ao abrigo da Garantia desde que as seguintes condições tenham sido cumpridas: - (a) O Cliente manteve o seu Código de Segurança e Dispositivo de Segurança (o seu token de autenticação de 2 factores) completamente confidencial e Segura em todos os momentos. (B) O Cliente não forneceu os seus dados de segurança (incluindo o seu Código de Acesso, PIN, Código de Segurança e Dispositivo de Segurança) a quaisquer terceiros ou sites. (C) O Cliente equipa o seu computador pessoal, dispositivos móveis e / ou outro Terminal de Cliente com o software anti-vírus, anti-malware e firewall mais recente disponível eo software instalado é actualizado regularmente e executado com as mais recentes assinaturas anti-vírus. (D) O Cliente não faz jailbreak, raiz ou modifica seu dispositivo móvel e / ou outro Terminal de Cliente, ou instala aplicativos ilegítimos, pois isso pode tornar o dispositivo mais propenso a vírus e malware. (E) O Cliente atualiza o Banco imediatamente quando houver uma alteração nos detalhes de contato, como número de celular e endereço de e-mail, para efeitos de receber alertas SMS ou notificações por e-mail para transações e atividades bancárias on-line. (F) Nas circunstâncias em que o Cliente recebe SMS ou alertas por e-mail ou notificações para transacções que não efectuou ou é alertado sobre uma alteração do limite de levantamento diário ou a adição de um beneficiário para transferência para Uma conta que não seja autorizada pelo Cliente, o Cliente deverá informar imediatamente o Banco através do telefone directo do Serviço de Apoio ao Cliente do Banco. G) O Cliente não utiliza serviços de conta oferecidos por terceiros (exceto a OCBC) para acessar suas contas bancárias com a OCBC (incluindo serviços de agregação de contas fornecidos por outras instituições financeiras) (h) O Cliente baixa apenas o aplicativo OCBC Mobile Banking de OCBC-designado fontes. (I) O Cliente cumpriu todas as obrigações (e não viola) as suas obrigações nos termos da OCBC que regem as Contas de Depósito e estes Termos e Condições. (K) O Cliente monitora seu registro de transações regularmente e relata discrepâncias com o Banco no prazo de 14 dias a partir da data de entrada em vigor do presente Contrato. A data do seu Balanço de Contas. (L) O Cliente informa o Banco no momento em que está ciente de qualquer suspeita de fraude através de sua Conta, incluindo qualquer comprometimento ou perda de seu Código de Acesso, PIN, Código de Segurança, Dispositivo de Segurança e Terminal do Cliente. (M) O Cliente fornece ao Banco todas as informações solicitadas pelo Banco e fornece sua plena colaboração ao Banco, incluindo o trabalho com as autoridades relevantes. (N) O Cliente cumpra com todos e quaisquer procedimentos, requisitos, restrições, instruções ou quaisquer condições adicionais do Banco referentes ao acesso e uso do Serviço de Banca pela Internet da OCBC e do Serviço de Banca Móvel da OCBC que possam ser emitidos pela OCBC De tempos em tempos e / ou publicado on-line. 3C.3. A garantia não se aplica: a) às contas de investimento em gestão de património e aos serviços de negociação de valores mobiliários da OCBC; b) às operações realizadas com o conhecimento e consentimento do Cliente ou às transacções em que o Cliente tenha agido de forma fraudulenta, desonesta ou (C) ganhos de capital, rendimentos e lucros de qualquer tipo que possam ter sido obtidos em qualquer transação que não possa ser concluída como conseqüência da fraude; (d) quaisquer danos diretos, indiretos, incidentais, punitive, special or consequential damages or economic loss, loss of profits, legal fees or loss of opportunity whatsoever caused and (e) loss of any interest, foreign exchange losses, overdraft charges and returned cheque fees that may incur. 3C.4. The Guarantee may be suspended or withdrawn immediately by the Bank at any time by notice in writing. 4.1 Interpretation Application of Other Terms (a) Where Products are made available to the Customer by the Bank on separate terms, those terms shall be read in conjunction with these Terms and Conditions. In the event of any conflict, the specific terms applicable to the relevant Products shall prevail. (b) These Terms and Conditions shall be read in conjunction with the OCBC Terms and Conditions Governing Deposit Accounts. In the event of any conflict, these Terms and Conditions shall prevail over the Terms and Conditions Governing Deposit Accounts. (c) The Customer is required to follow such notices, guidelines and other instructions (such as operating rules and policies) relating to the use of the OCBC Phone Banking Service, OCBC ATM Service, OCBC Internet Banking Service and OCBC Alert Notification Service as the Bank may issue from time to time. The OCBC Phone Banking Service, OCBC ATM Service, OCBC Internet Banking Service and OCBC Alert Notification Service are provided . Except as otherwise expressly stated, no implied or statutory warranties, including but not limited to the warranties of accuracy, adequacy, completeness, non-infringement, timeliness, quality, merchantability, currency, reliability, performance, satisfactory quality, fitness for a particular purpose or continued availability, are given in conjunction with the said Services. The Bank shall not be liable for and the Customer shall indemnify the Bank and keep the Bank indemnified against any consequences, claims, proceedings, losses, damages or expenses (including all legal costs on an indemnity basis) whatsoever and howsoever caused that may arise or be incurred by the Bank in providing the OCBC Phone Banking Service, OCBC ATM Service, OCBC Internet Banking Service and/or OCBC Alert Notification Service to the Customer, whether or not arising from or in connection with and including but not limited to the following: (a) the Bank taking any instructions and acting upon them (b) the improper or unauthorised use of or access to the OCBC Phone Banking Service, OCBC ATM Service, OCBC Internet Banking Service, the Customer (c) any damage to (i) any OCBC ATM as a result of any improper or unauthorised use by the Customer or (ii) the Customer Terminals, related facilities or software as a result of access to the OCBC Internet Banking Service, or any loss of or damage to any Security Device (d) any act or omission by any relevant internet service provider (e) any delay or failure in any transmission, despatch or communication facilities (f) any access (or inability or delay in accessing) and/or use of the OCBC Phone Banking Service, OCBC ATM Service, OCBC Alert Notification Service and/or any browser to allow access to the OCBC Internet Banking Service or for any defect in any such browser or (g) any unauthorised access to the Customer s Account, transaction or other confidential information by any third parties. 4.3 Communications with the Customer 4.3.1 The Customer shall notify the Bank in writing (or, in such other mode(s) and/or methods agreed by the Bank from time to time) of any change in the Customer s particulars. 4.3.2 Any statement, advice, confirmation, notice, demand and all other correspondence by the Bank under these Terms and Conditions (the ) shall be served on the Customer:- (a) (where the Customer is an individual) on the Customer (or the Customer (b) by sending it to the Customer or to any of the Customer or (c) by telex or facsimile addressed in any such manner as aforesaid to the Customer s telex or facsimile address last registered with the Bank. The Correspondence shall be deemed to have been delivered on the day it was delivered personally or transmitted by telex or facsimile or if sent by post on the day following posting. 4.3.3 In the case of Joint Accounts, any notice served in accordance herewith on one of the Customers shall be deemed validly served on all the Customers. 4.4.1 The Bank may at any time at its absolute discretion and upon written notice to the Customer, amend any one or more of these terms and conditions. Such amendment(s) shall take effect from the date stated in the notice, which in most instances, shall be no less than 30 days from the date of the notice. 4.4.2 Where the Customer continues to use the Service(s) after such notification, the Customer shall be deemed to have agreed with and accepted the amendments. If the Customer does not accept any such amendments, the Customer shall forthwith discontinue use of the Service(s). 4.4.3 In the event that the Bank decides in its absolute discretion to discontinue the provision of any of the Services governed by these terms and conditions permanently, the Bank shall give written notice of such discontinuation to the Customer. Such discontinuation shall take effect from the date stated in the notice, which in most instances, shall be no less than 30 days from the date of the notice. 4.4.4 The Bank may notify the Customer of any changes to these terms and conditions by:- (a) publishing such changes in the statements of account to be sent to the Customer (b) displaying such changes at the Bank (c) posting such changes on the Bank (d) electronic mail or letter (e) publishing such changes in any newspapers or (f) such other means of communication as the Bank may determine in its absolute discretion. No failure or delay by the Bank in exercising or enforcing any right or option under these Terms and Conditions shall operate as a waiver thereof or limit, prejudice or impair the Bank s right to take any action or to exercise any right as against the Customer or render the Bank responsible for any loss or damage arising therefrom. If any one or more of the provisions in these Terms and Conditions are deemed invalid, unlawful or unenforceable in any respect under any applicable law, the validity, legality and enforceability of the remaining provisions of these Terms and Conditions shall not in any way be affected or impaired. 4.7 Third Party Rights A person who is not a party to any agreement governed by these Terms and Conditions has no right under the Contracts (Rights of Third Parties) Act 2001 to enforce any of these Terms and Conditions. 4.8 Applicable Law and Jurisdiction These Terms and Conditions shall be governed and construed in all respects in accordance with the laws of the Republic of Singapore but in enforcing these Terms and Conditions the Bank is at liberty to initiate and take actions or proceedings or otherwise against the Customer in the Republic of Singapore or elsewhere as the Bank may deem fit, and the Customer hereby agrees that where any actions or proceedings are initiated and taken in the Republic of Singapore, the Customer shall submit to the jurisdiction of the Courts of the Republic of Singapore in all matters connected with the Customer s obligations and liabilities under or arising out of these Terms and Conditions. Updated as of 29 March 2016 These terms and conditions govern the Customer s use of the OCBC Phone Banking Service, OCBC ATM Service, OCBC eAlerts Service and/or OCBC Internet Banking Service (collectively, the Terms and Conditions ). 1. OCBC Phone Banking Service 1.1 Where the Customer requests for OCBC Phone Banking Service to be made available for the operation of any Account(s), the Bank may at the Bank ) which the Bank shall notify the Customer. The Customer agrees that OCBC Phone Banking Service shall be extended to the Customer in accordance with these Terms and Conditions or such other terms and conditions which the Bank may notify the Customer from time to time. 1.2 The Customer shall not reveal the Vocal Password, Phone Code and/or T-PIN to any other party and shall take all necessary steps to prevent disclosure of the Vocal Password, Phone Code and/or T-PIN to any other party. The Customer shall keep the Vocal Password secure and shall not allow the Vocal Password to be used by any other party in any way whatsoever. Without limitation to the generality of the above, the Customer shall not record or permit recording of the Vocal Password in any way to enable another party to use the Vocal Password. Further, the Customer shall take all necessary steps to prevent recording or use of the Vocal Password by any other party. In the event the Customer s Vocal Password, the Customer shall immediately notify the Bank. 1.3 The Customer authorises the Bank to accept, follow and act upon all instructions when identified by the Customer s receipt notwithstanding any error, fraud, forgery, lack of clarity or misunderstanding in respect of the terms of such instructions. The Bank shall be entitled but shall not be obliged to verify any instructions given via OCBC Phone Banking Service by calling back or any other means. 1.4 The Customer consents to the Bank s instructions. 1.5 The Customer may change the Customer s use therefrom shall be governed by these Terms and Conditions. When selecting a substitute T-PIN, the Customer shall refrain from selecting any series of consecutive or same or similar numbers or any series of numbers that may easily be ascertainable or identifiable with the Customer. 1.6 The Bank shall be entitled at the Bank s Vocal Password, Phone Code and/or T-PIN and/or withdraw, restrict, suspend, vary or modify OCBC Phone Banking Service (whether in whole or in part) at any time without notice and without giving reason therefor and the Bank shall not be liable to the Customer for any loss or damage as a result thereof. 1.7 The Customer shall be wholly responsible for all transactions executed using OCBC Phone Banking Service and identified by the Customer s record of transactions. All transactions arising from the use of OCBC Phone Banking Service to operate designated Joint Account(s) shall be binding on all the Joint Account(s) holders. 2.1 The OCBC ATM Service enables the Customer to have access to the Account(s) and/or to effect various banking transactions (which may include, without limitation, the withdrawal and deposit of funds, bill payments and update of particulars) via automated cash deposit machines, automated teller machines, multi-functional machines and/or any other equipment as the Bank may designate for such purposes (each, an ) which the Bank shall notify the Customer. The Customer agrees that the OCBC ATM Service shall be extended to the Customer in accordance with these Terms and Conditions or such other terms and conditions which the Bank may notify the Customer from time to time. 2.2 The Customer shall not reveal the Customer s ATM-PIN. 2.3 The Customer authorises the Bank to accept, follow and act upon all instructions when identified by the Customer s receipt notwithstanding any error, fraud, forgery, lack of clarity or misunderstanding in respect of such instructions. 2.4 The Customer may change the Customer s use therefrom shall be governed by these Terms and Conditions. When selecting a substitute ATM-PIN, the Customer shall refrain from selecting any series of consecutive or same or similar numbers or any series of numbers which may easily be ascertainable or identifiable with the Customer. 2.5 The ATM Card shall remain the Bank s request or where the Customer no longer requires this Service. The ATM Card is not transferable and may only be used by the Customer. 2.6 The Bank shall be entitled at its absolute discretion to cancel, withdraw, restrict, suspend, vary or modify the use, features and/or facilities of the OCBC ATM Service (including without limitation use of the ATM Card and ATM-PIN) (whether in whole or in part) at any time from time to time without notice and without giving any reason therefor and the Bank shall not be liable to the Customer for any loss or damage as a result thereof. 2.7 The Customer shall be wholly responsible for all transactions executed via the OCBC ATM Service (whether or not using the ATM Card or the Customer s record of transactions. All transactions arising from the use of the OCBC ATM Service to operate designated Joint Account(s) shall be binding on all Joint Account(s) holders. 2.8 The Customer agrees that the Bank shall not be liable for any loss or damage which the Customer may suffer as a result of the Customer s use of or failure to obtain the OCBC ATM Service (including without limitation any unsuccessful withdrawal, deposit or transfer of funds, payment, or any failure to access the Account(s)). In particular, the Bank shall under no circumstances be liable if the ATM Card is not honoured or if the OCBC ATM Service is unavailable, limited or affected in any way for any reason whatsoever including power or other failure. Without prejudice to the generality of the foregoing, the Bank may impose a daily limit of such amount as the Bank may determine from time to time without notice to the Customer on the maximum aggregate amount that may be withdrawn or transferred from the Account(s) using the ATM Card during any day or other period as determined by the Bank from time to time. 2.9 The Customer accepts the Bank s determination of the actual amount (if any) deposited or paid shall be conclusive and binding on the Customer. 2.10 The Customer shall not use or attempt to use the OCBC ATM Service to withdraw or transfer funds from the Account(s) unless the available balance(s) in the Accounts is/are sufficient for this purpose. 2.11 The Customer consents to the collection, storage, communication and processing of the Account(s) balance information by any means necessary for the Bank to maintain appropriate transaction and account records and to the release and transmission to and the retention by the service providers of the details of the Account(s), ATM-PIN, transaction information and other information to enable the Customer s use of the OCBC ATM Service at an ATM or point of sale (whether in Singapore or elsewhere). 2A. OCBC ATM Service (with effect from 31 January 2014) 2A.1 The Customer is aware that the ATM card comes with the NETS FlashPay stored value facility held and operated by Network for Electronic Transfers (Singapore) Ptd Ltd. 2A.2 The Customer agrees to give the Bank permission to share information about the Customer or Customer s account as consider appropriate to NETS, other persons as may be necessary for the usage of the stored value facility. 2A.3 The Customer agrees to, and will use the ATM card according to, the terms of NETS Terms and Conditions Governing the Use of NETS FlashPay (available at nets. sg ). 3. OCBC Internet Banking Service 3.1 The OCBC Internet Banking Service (which includes, without limitation, the OCBC mobile banking services, by whatever name designated and presently known as the OCBC Mobile Banking Service, but does not include the OCBC phone banking services, by whatever name designated and presently known as the OCBC Phone Banking Service), enables the Customer to have access to the Account(s) and/or to effect certain banking and/or other transactions (including without limitation the transmission of instructions to the Bank, funds transfer, bill payments) by electronic means via the use of personal computers or other access devices (including without limitation mobile phone, television and electronic wearables) ( s ICode, IPIN and (where applicable to such Customer) Security Code into the relevant Customer Terminal. The Customer agrees that the OCBC Internet Banking Service shall be extended to the Customer in accordance with these Terms and Conditions or such other terms and conditions which the Bank may notify to the Customer from time to time. 3.2 The Customer shall not reveal the Customer s ICode and/or IPIN is disclosed to or discovered by any other party, the Customer shall immediately change the same. The Customer agrees and acknowledges that the Customer s Account, transaction or other confidential information may be viewable on certain Customer Terminals from the time the Customer has accessed the OCBC Internet Banking Service until the Customer discontinues access to or deletes such information from the Customer Terminal. The Customer shall take the necessary precautions to ensure that the Customer s Account, transaction or other confidential information is not viewable by unauthorised third parties (such as not leaving Customer Terminals unattended). The Bank shall not be liable for any unauthorised access to the Customer s Account, transaction or other confidential information by any third parties. 3.3 The Customer agrees and acknowledges that any use of or access to the OCBC Internet Banking Service referable to, and any instructions identified by, the Customer s further consent and without any further reference or notice. The Bank shall be entitled but shall not be obliged to verify any instructions given via OCBC Internet Banking Service by online means or via telephone. 3.4 The Customer may change the Customer s use therefrom shall be governed by these Terms and Conditions. When selecting a substitute ICode and/or IPIN, the Customer shall refrain from selecting any series of consecutive or same or similar numbers or alphabets or any series of numbers or alphabets that may easily be ascertainable or identifiable with the Customer. 3.5 The Bank shall be entitled at the Bank s ICode and/or IPIN and/or withdraw, restrict, suspend, vary or modify the OCBC Internet Banking Service (whether in whole or in part) and/or the mode(s), method(s) or channel(s) available for accessing the OCBC Internet Banking Service at any time without notice and without giving any reason therefor and the Bank shall not be liable to the Customer for any loss or damage as a result thereof. 3.6 The Customer shall be wholly responsible for all transactions executed using the OCBC Internet Banking Service and attributable to the Customer s record of transactions. All transactions arising from the use of the OCBC Internet Banking Service to operate designated Joint Account(s) shall be binding on all the Joint Account(s) holders (whether such transactions executed using the OCBC Internet Banking Service were authorised by any or all Joint Account holders or not). 3.7 The Customer shall be responsible for obtaining and using the necessary software and/or equipment necessary to obtain access to the OCBC Internet Banking Service at the Customer s absolute discretion to upgrade, modify or alter the web-site or any software (including mobile applications or other applications) used for accessing OCBC Internet Banking Service at any time without notice and without giving any reason therefor. The Bank reserves the right not to support any prior version of software. The Customer shall be solely responsible and liable for all losses and consequences arising from or in connection with any failure by the Customer to comply with any of the foregoing. Without prejudice to the generality of the foregoing, if the Customer fails to upgrade the relevant software or to use the enhanced version of software, the Bank shall not be liable for the consequences resulting therefrom. 3.8 The Customer shall not use electronic mail to send or give instructions or directions to the Bank. The Bank may, but shall not be in any way obliged to, act on any such electronic mail instructions or directions in its sole and absolute discretion. 3.9 The Customer accepts the Bank s records of transactions as conclusive and binding for all purposes. 3.10 The Customer acknowledges that all proprietary rights relating to and in connection with the OCBC Internet Banking Service (including without limitation the OCBC website) and all updates thereof, including without limitation title, trade mark rights, patent rights and copyright shall at all times vest and remain vested in the Bank. 3.11 The Customer understands that the web-site for accessing OCBC Internet Banking Service may contain links to web-sites controlled or offered by third parties or enable access to web-sites controlled or offered by third parties. The Bank hereby disclaims liability for any information, materials, products or services posted or offered at any of these third party web-sites. By creating a link or enabling access to these third party web-sites, the Bank does not endorse or recommend any product or service offered or information contained on those web-sites or information fed by these third parties (including but not limited to stock quotes and foreign exchange rates) nor is the Bank liable for any failure of products or services offered or advertised at any of these third party web-sites. 3.12 The Customer agrees that the Bank has granted the Customer only a non-exclusive licence to use the software relating to and in connection with the OCBC Internet Banking Service. This allows the Customer to use such software only for its intended purposes as provided hereunder. The Customer shall not disassemble, de-compile, copy, modify or reverse engineer any such software. Although the Bank shall use reasonable endeavours to ensure that the OCBC Internet Banking Service is secure and cannot be accessed by unauthorized third parties, the Bank does not warrant the security or confidentiality of any information transmitted through the OCBC Internet Banking Service or any relevant internet service provider. 3.13 The Customer consents to the collection, storage, communication and processing of any of the Account(s) balance information by any means necessary for the Bank to maintain appropriate transaction and account records and to the release and transmission to and the retention by the relevant service providers of details of the Account(s), the Customer s use of the OCBC Internet Banking Service (whether in Singapore or elsewhere). 3A. Security Devices and Security Codes 3A.1 In these Terms and Conditions: (a) and (b) means any device designated by the Bank, at any time from time to time in its sole and absolute discretion, for use by the Customer to generate and/or receive Security Codes. 3A.2 The Customer shall comply with all requirements, instructions and specifications relating to Security Devices. Security Codes and/or Customer Terminals (including without limitation any registration and activation procedures) as may be prescribed by the Bank at any time and from time to time in its sole and absolute discretion. Without prejudice to the generality of the foregoing, the Customer shall at no time (i) activate or attempt to activate or register a Security Device issued to another person to the Customer s ICode or (ii) permit a Security Device issued to the Customer to be activated or registered to the ICode of another person. 3A.3 The Customer shall not reveal the Customer s Security Code to any other party. The Customer shall at no time and under no circumstances permit any Security Device issued to the Customer to fall into the possession or under the control of any other person. The Customer shall be solely responsible and liable for all losses and consequences arising from or in connection with any failure by the Customer to comply with any of the foregoing. 3A.4 The Customer shall immediately notify the Bank (i) if a Security Device issued to Customer is lost or fails to function as intended, (ii) if the Customer has any knowledge or reason for suspecting that the security or confidentiality of any Security Code or Security Device or Customer Terminal used by the Customer for the generation and/or reception of Security Codes has been compromised or if there has been any unauthorised use of any Security Code or Security Device or such Customer Terminal or (iii) of any loss, theft, replacement and/or change of number, as the case may be, of any mobile phone or other Customer Terminal or other device (as the case may be) used by the Customer for the generation and/or reception of Security Codes. The Customer shall be solely responsible and liable for all losses and consequences arising from or in connection with any failure by the Customer to comply with any of the foregoing. 3A.5 Where a Security Device issued to the Customer fails to function properly, the Bank s failure to function properly. Where a Security Device is lost by the Customer, the Bank may replace the same upon payment by Customer of a fee which shall be determined by the Bank in its sole and absolute discretion. 3A.6 The Security Devices and the Security Codes are provided on an basis. The Bank shall have no liability in relation to any Security Device. Security Code or other device or delivery channel designated by the Bank for use for the generation, delivery and/or receipt for Security Codes including, without limitation, liability for breach of any implied term as to satisfactory quality, merchantability or fitness for purpose and any loss or damages incurred or suffered arising from any failure by the Customer to keep secure and/or use the Security Device, Customer Terminal or other device in accordance with any instructions and other terms of the Bank. No warranty of any kind, implied, express or statutory, including but not limited to the warranties of non-infringement of third party rights, title, merchantability, satisfactory quality or fitness for a particular purpose, is given in conjunction with the Security Devices, Security Codes or other device or delivery channel designated by the Bank for use for the generation, delivery and/or receipt for Security Codes. 3A.7 The Bank shall be entitled at its sole and absolute discretion at any time from time to time to cancel without notice the use, or require the replacement or modification, of any Security Device, Customer Terminal or other device or delivery channel designated by the Bank for use for the generation, delivery and/or reception of Security Codes without giving any reason therefor and the Bank shall not be liable to the Customer for any loss or damage as a result thereof. 3A.8 All Security Devices provided to the Customer are and shall remain the property of OCBC Bank and the Customer shall return all Security Devices promptly upon request by OCBC Bank or upon cancellation or termination of OCBC Internet Banking Service. Security Devices must not be altered, tampered with, disassembled or in any way copied or modified, and must not be dealt with or exploited in any way. 3A.9 Notwithstanding any other agreement to the contrary, the Customer hereby consents for the Bank to disclose any information relating to the Customer or the Customer s subsidiaries, branches, agents, correspondents, agencies and representative offices which has a legitimate business purpose for obtaining such information, including without limitation offering the Customer products or services involving the use of any Security Device or Security Code. 3B. OCBC Alert Notification Service 3B.1 The Bank at its discretions may provide the OCBC Alert Notification Service (which includes, without limitation, the OCBC eAlerts Service (or by whatever name designated to it in the future) through electronic mail, facsimile, SMS or such other media as the Bank may deem appropriate. 3B.2 The scope and features of the OCBC Alert Notification Service shall be as determined or specified by the Bank from time to time. The Bank shall be entitled to modify, expand or reduce the OCBC Alert Notification Service at any time and from time to time without notice as the Bank may deem fit without assigning any reason therefore. 3B.3 Any notification provided by the Bank under the OCBC Alert Notification Service shall be transmitted or otherwise made available to the Customer at such times as the Bank may reasonably deem fit. 3B.4 The Bank may contract with one or more third parties to provide, maintain or host the OCBC Alert Notification Service. The Customer acknowledges that, in providing the OCBC Alert Notification Service, the Bank will have to release and transmit the Customer s control and agrees that the Bank shall have no liability or responsibility for such storage. 3B.5 A notification under the OCBC Alert Notification Service shall be considered to be sent by the Bank upon the broadcast of the notification by the third party to the contact particulars designated by the Customer for the purposes of the OCBC Alert Notification Service, regardless of whether such notification is actually received by the Customer. The Bank does not guarantee receipt of any notification under the OCBC Alert Notification Service by the Customer and the Customer understands and agrees that the Customer s own risk. 3B.6 The Customer shall notify the Bank immediately of any change in its contact particulars designated by the Customer for the purposes of the OCBC Alert Notification Service. Where the Customer fails to inform the Bank of such change, the Bank shall not be responsible for any loss, damage or other consequence which the Customer may suffer as a result of any notification being sent to the Customer s records. 3B.7 All references to a time of day in any notification sent by the Bank under the OCBC Alert Notification Service are to Singapore time (unless otherwise specified by the Bank). 3B.8 All notifications under the OCBC Alert Notification Service shall be from the Bank to the Customer only and the Customer should never attempt to communicate with the Bank by directing any communication to the sender s contact number, address or other particulars which may be indicated on the notification. 3B.9 The Customer agrees that the Bank, its directors, officers, employees and agents are not responsible for any losses or damages, including legal fees, that may arise, directly or indirectly, in whole or in part, from: (a) the non-delivery, delayed delivery, or the misdirected delivery of a notification under the OCBC Alert Notification Service (b) any inaccurate or incomplete content in a notification under the OCBC Alert Notification Service or (c) the reliance by the Customer on or use of the information provided in a notification under the OCBC Alert Notification Service for any purpose. 3C. OCBC Online Security Guarantee 3C.1 Without any admission of liability under any other provision of these Terms and Conditions, the Bank guarantees a full refund of any money that has transferred from a Customer s Account via the OCBC Internet Banking Service and the OCBC Mobile Banking Service, due to online fraud perpetrated by way of malicious software or viruses, subject to this Clause 3C (the Guarantee ). 3C.2 The Customer can only make a claim on the Bank under the Guarantee provided the following conditions have been complied with:- (a)The Customer has kept his Security Code and Security Device (his 2- factor authentication token) completely confidential and secure at all times. (b) The Customer has not given his security details (including, his Access Code, PIN, Security Code and Security Device) to any third party persons or websites. (c) The Customer equips his/her personal computer, mobile devices and/or other Customer Terminal with the latest anti-virus, anti-malware and firewall software available and the installed software is regularly updated and run with latest anti-virus signatures. (d) The Customer does not jailbreak, root or modify his/her mobile device and/or other Customer Terminal, or install illegitimate applications as this may render the device more prone to viruses and malware. (e) The Customer updates the Bank immediately when there is a change in contact details such as mobile number and email address, for the purposes of receiving SMS alerts or e-mail notifications for online banking transactions and activities. (f) In the circumstance where the Customer receives SMS or email alert(s) or notification(s) for transactions which he/she did not perform or is alerted on a change of daily withdrawal limit or the adding of a beneficiary for transfer to an account which is not authorised by the Customer, the Customer must inform the Bank immediately by calling the Bank s customer service hotline. (g) The Customer does not use account services offered by third parties (other than OCBC) to access his banking accounts with OCBC (including account aggregation services provided by other financial institutions) (h) The Customer only downloads the OCBC Mobile Banking application from OCBC-designated sources. (i) The Customer has complied with all (and is not in breach of) his obligations under the OCBC Terms Conditions Governing Deposit Accounts and these Terms and Conditions. (j) The Customer has adhered to and complied with the safe security practices required by the Bank (described on Safeguarding Your Online Banking Access ) (k) The Customer monitors his record of transactions regularly, and reports discrepancies to the Bank within 14 days from the date of his Statement of Account. (l) The Customer informs the Bank the instant he is aware of any suspected fraud through his Account, including any compromise or loss of his Access Code, PIN, Security Code, Security Device and Customer Terminal. (m) The Customer furnishes the Bank all information requested by the Bank and provides his full co-operation to the Bank, including working with relevant authorities. (n) The Customer complies with any and all of the procedures, requirements, restrictions, instructions or any additional conditions from the Bank pertaining to the access and use of the OCBC Internet Banking Service and the OCBC Mobile Banking Service as may be issued by OCBC from time to time and/or posted on-line. 3C.3. The Guarantee does not apply to the following:- (a) wealth management investment accounts and OCBC securities trading services (b) transactions which were carried out with the knowledge and consent of the Customer, or transactions where the Customer has acted fraudulently, dishonestly or in a criminal manner, alone or with others (c) capital gains, income and profits of any kind that might have been earned on any transaction that could not be completed as a consequence of the fraud (d) any direct, indirect, incidental, punitive, special or consequential damages or economic loss, loss of profits, legal fees or loss of opportunity whatsoever caused and (e) loss of any interest, foreign exchange losses, overdraft charges and returned cheque fees that may incur. 3C.4. The Guarantee may be suspended or withdrawn immediately by the Bank at any time by notice in writing. 4.1 Interpretation Application of Other Terms (a) Where Products are made available to the Customer by the Bank on separate terms, those terms shall be read in conjunction with these Terms and Conditions. In the event of any conflict, the specific terms applicable to the relevant Products shall prevail. (b) These Terms and Conditions shall be read in conjunction with the OCBC Terms and Conditions Governing Deposit Accounts. In the event of any conflict, these Terms and Conditions shall prevail over the Terms and Conditions Governing Deposit Accounts. (c) The Customer is required to follow such notices, guidelines and other instructions (such as operating rules and policies) relating to the use of the OCBC Phone Banking Service, OCBC ATM Service, OCBC Internet Banking Service and OCBC Alert Notification Service as the Bank may issue from time to time. The OCBC Phone Banking Service, OCBC ATM Service, OCBC Internet Banking Service and OCBC Alert Notification Service are provided . Except as otherwise expressly stated, no implied or statutory warranties, including but not limited to the warranties of accuracy, adequacy, completeness, non-infringement, timeliness, quality, merchantability, currency, reliability, performance, satisfactory quality, fitness for a particular purpose or continued availability, are given in conjunction with the said Services. The Bank shall not be liable for and the Customer shall indemnify the Bank and keep the Bank indemnified against any consequences, claims, proceedings, losses, damages or expenses (including all legal costs on an indemnity basis) whatsoever and howsoever caused that may arise or be incurred by the Bank in providing the OCBC Phone Banking Service, OCBC ATM Service, OCBC Internet Banking Service and/or OCBC Alert Notification Service to the Customer, whether or not arising from or in connection with and including but not limited to the following: (a) the Bank taking any instructions and acting upon them (b) the improper or unauthorised use of or access to the OCBC Phone Banking Service, OCBC ATM Service, OCBC Internet Banking Service, the Customer (c) any damage to (i) any OCBC ATM as a result of any improper or unauthorised use by the Customer or (ii) the Customer Terminals, related facilities or software as a result of access to the OCBC Internet Banking Service, or any loss of or damage to any Security Device (d) any act or omission by any relevant internet service provider (e) any delay or failure in any transmission, despatch or communication facilities (f) any access (or inability or delay in accessing) and/or use of the OCBC Phone Banking Service, OCBC ATM Service, OCBC Alert Notification Service and/or any browser to allow access to the OCBC Internet Banking Service or for any defect in any such browser or (g) any unauthorised access to the Customer s Account, transaction or other confidential information by any third parties. 4.3 Communications with the Customer 4.3.1 The Customer shall notify the Bank in writing (or, in such other mode(s) and/or methods agreed by the Bank from time to time) of any change in the Customer s particulars. 4.3.2 Any statement, advice, confirmation, notice, demand and all other correspondence by the Bank under these Terms and Conditions (the ) shall be served on the Customer:- (a) (where the Customer is an individual) on the Customer (or the Customer (b) by sending it to the Customer or to any of the Customer or (c) by telex or facsimile addressed in any such manner as aforesaid to the Customer s telex or facsimile address last registered with the Bank. The Correspondence shall be deemed to have been delivered on the day it was delivered personally or transmitted by telex or facsimile or if sent by post on the day following posting. 4.3.3 In the case of Joint Accounts, any notice served in accordance herewith on one of the Customers shall be deemed validly served on all the Customers. 4.4.1 The Bank may at any time at its absolute discretion and upon written notice to the Customer, amend any one or more of these terms and conditions. Such amendment(s) shall take effect from the date stated in the notice, which in most instances, shall be no less than 30 days from the date of the notice. 4.4.2 Where the Customer continues to use the Service(s) after such notification, the Customer shall be deemed to have agreed with and accepted the amendments. If the Customer does not accept any such amendments, the Customer shall forthwith discontinue use of the Service(s). 4.4.3 In the event that the Bank decides in its absolute discretion to discontinue the provision of any of the Services governed by these terms and conditions permanently, the Bank shall give written notice of such discontinuation to the Customer. Such discontinuation shall take effect from the date stated in the notice, which in most instances, shall be no less than 30 days from the date of the notice. 4.4.4 The Bank may notify the Customer of any changes to these terms and conditions by:- (a) publishing such changes in the statements of account to be sent to the Customer (b) displaying such changes at the Bank (c) posting such changes on the Bank (d) electronic mail or letter (e) publishing such changes in any newspapers or (f) such other means of communication as the Bank may determine in its absolute discretion. No failure or delay by the Bank in exercising or enforcing any right or option under these Terms and Conditions shall operate as a waiver thereof or limit, prejudice or impair the Bank s right to take any action or to exercise any right as against the Customer or render the Bank responsible for any loss or damage arising therefrom. If any one or more of the provisions in these Terms and Conditions are deemed invalid, unlawful or unenforceable in any respect under any applicable law, the validity, legality and enforceability of the remaining provisions of these Terms and Conditions shall not in any way be affected or impaired. 4.7 Third Party Rights A person who is not a party to any agreement governed by these Terms and Conditions has no right under the Contracts (Rights of Third Parties) Act 2001 to enforce any of these Terms and Conditions. 4.8 Applicable Law and Jurisdiction These Terms and Conditions shall be governed and construed in all respects in accordance with the laws of the Republic of Singapore but in enforcing these Terms and Conditions the Bank is at liberty to initiate and take actions or proceedings or otherwise against the Customer in the Republic of Singapore or elsewhere as the Bank may deem fit, and the Customer hereby agrees that where any actions or proceedings are initiated and taken in the Republic of Singapore, the Customer shall submit to the jurisdiction of the Courts of the Republic of Singapore in all matters connected with the Customer s obligations and liabilities under or arising out of these Terms and Conditions. Updated as of 29 March 2016

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